Cruiser/racer je mezi jachetními designéry chápán jako ta největší výzva, právě proto, že není jasné, kde by měla být ta “kouzelná” performance/comfort hranice. A právě to činí “pětatřicítku” First ve světě sériové výroby tak výjimečnou, protože možná právě ta se dostala nejblíž ideálu a její prodeje a oblíbenost to jen potvrzují.
Když totiž výkonnost závisí na poměru mezi výtlakem, balastem, vahou trupu a plochou plachet, je návrh plavidla s maximálním možným výkonem a maximálním možným komfortem tím nejtěžším úkolem. Hlavně ve chvíli, kdy je komfort přímo úměrný váze.
Nás tým Boatsafe s lodí First 35 odjel mnoho regat a využíváme ji občas i na dovolenou. Jaká tedy je?
To, že právě tato plachetnice udělala takovou “díru do světa”, není rozhodně náhoda. Za jejím designem stojí proslulé studio Farr Yacht Design. Návrh interiéru poté vypracovala společnost Nauta Design.
Farr má ve svém archivu výkresy těch nejznámějších plavidel ze všech koutů jachtingu. Ať se bavíme o sportovních daysailerech do 25 stop, o Volvo Ocean 60, Volvo Open 70, Fast 40+, IMOCA Open 60, nebo o ORC speciálech, baltských cestovatelských cruiserech nebo snad superjachtách přes 100 stop LOA, Farr má v každé kategorii minimálně jednu loď TOP 10.
Zdroj: www.beneteau.com/en/first-2006-2016/first-35
Pro zadoboční kurzy byl nejdříve First 35 navržen jako spinakrový a odpovídá tomu také tvar trupu. Ten totiž ještě úplně nepatří mezi moderní cruiser/ racery, které pro únosnost asymetrických spinakrů (genakrů) disponují výrazně širší zádí a pochopitelně vyšším prismatickým koeficientem.
Pro odemčení celého článku je nutné být členem Boatsafe Skippers Clubu.
Více informacíJiž jste členem? Přihlaste se zde a čtěte dál.