Poškození lodi při kotvení v Tribunj bylo důvodem propadnutí kauce. Jak rychle měla posádka peníze zpět?

16.7.2021
Poškození lodě při kotvení, které se stalo Petrovi, zažily už desítky jachtařů. Charterová společnost posádce dala k úhradě i děravé plachty. Jak dopadlo vyřešení této pojistné události a co je potřeba udělat?
Poškození lodi při kotvení a proplacení kauce

Koncem května se Petr plavil v Chorvatsku. Foukal silnější vítr a Petr se druhý den plavby rozhodl okolo šesté večer zakotvit u mola v Trinbunj. Při manévru došlo kvůli větru ke kontaktu se sousední lodí a k poškození horní části trupu lodi. Viditelné praskliny byly pak samozřejmě důvodem k propadnutí části kauce.

Při check-outu se navíc ukázalo poškození plachet, ke kterému podle charterové společnosti došlo při manipulaci s plachtami v silném větru. Plachty byly starší, a posádka si vůbec nebyla vědoma, že by k roztržení došlo při plavbě její vinou. I na úhradě této škody charterová společnost ale trvala. Celkem byla Petrovi stržena kauce přes 50 000 Kč.

Jak jsme to vyřešili a jak dlouho trvá vyřízení pojistné události?

Při nehodě ani při plavbě se nikdo se nezranil a veškeré náklady skippera pokrylo pojištění kauce . Od odevzdání posledních dokumentů jsme potřebovali k uzavření této události tři pracovní dny. Je to totiž jednoduché, například popis pojistné události pořizuje skipper v češtině a podepisuje ho pouze on. V tomto případě bylo vše v pořádku, a tak skipper měl peníze stržené charterovkou bleskově na svém účtu.

Datum škodní události: 30. 5. 2021

Check-out (zadržení kauce): 4. 6. 2021 (7. až 11. 6. 2021)

Odevzdání kompletních podkladů klientem: 15. 6. 2021

Vyplacení částky: 18. 6. 2021

Ať už půjde o špatný manévr v marině, špatný odhad při průjezdu úžinou nebo silný vítr, který způsobí najetí na skálu a odření, umíme to zkrátka vyřešit.

TIP Přečtěte si, co všechno kryje pojištění kauce Boatsafe.

Co je důležité a urychlí vyřešení pojistné události?

Vyfoťte si všechny škody na lodi, seznam posádky (crewlist), doklad o složení kauce a doklad o registraci lodě dřív, než vrátíte loď zpět charterové společnosti. Zpětně se dokumentace shání velmi obtížně. Udělejte si kopii smlouvy o pronájmu plavidla, předávacích protokolů (check-in a check-out lists), kapitánského průkazu a dokladu o stržení kauce.

A co dělat, když už dojde k pojistné události?

1. Důkladně nafoťte poškozenou část lodi a zničené příslušenství.

2. Pokud máte podezření, že došlo ke krádeži, vandalismu, úmyslnému poškození nebo trestnému činu, oznamte vše policii nebo kapitanátu v přístavu.

3. Zajistěte si kopie těchto dokumentů: seznam posádky (crewlist), doklad o složení kauce, doklad o registraci lodě, smlouva o pronájmu plavidla, předávací protokoly (check-in a check-out lists), kapitánský průkaz a doklad o stržení kauce.

4. Nechte skippera napsat a podepsat podrobný popis pojistné události.

5. Nahlaste pojistnou událost Lence Bíbové, případně využijte formulář na našich stránkách.

Kontaktní osoba pro nahlášení pojistné události

Lenka Bíbová - tel.: +420 226 224 110 mobil: +420 702 012 872, e-mail: bibova@platinum.cz

Vyplouváte také na moře a chcete prožít dovolenou bez obav, že o svou kauci v řádech tisíců eur zbytečně přijdete? Nezapomeňte na pojištění kauce. A přidat si můžete i kompletní cestovní pojištění, pojištění storna a asistenci SeaHelp. Doporučujeme i pojištění odpovědnosti skippera a posádky. Od jachtařů pro jachtaře.

Chci si vybrat pojištění
Náš web používá cookies

Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpohodlnější, používáme soubory cookies. Ty nám pomáhají analyzovat užívání stránek a můžeme je neustále vylepšovat. Také díky nim můžeme zde nebo na jiných webech i sociálních sítích ukazovat reklamní nabídku, která by vás mohla zajímat. Použití souborů cookies lze spravovat v prohlížeči. Více informací o cookies najdete zde.