Intenzivní trénink Susak Offshore Sprint probíhá pod vedením aktivních závodních jachtařů. Pokud si chcete vyzkoušet atmosféru a vysoké nároky offshore závodu na vlastní kůži, přitom v bezpečném prostředí a na skvělé závodní lodi, je tohle ideální (a naprosto unikátní) příležitost.
Trénink pořádají naši partneři z Why Knot Ladies? a m2yachting a je určený pro jachtaře i jachtařky, kteří už mají zkušenost s jachtingem nebo chtějí naplout NM (čeká nás cca 250 až 300 NM).
Tréninkový plán - co všechno se naučíte
Ze sportovního hlediska se primárně zaměříme na rozdíly mezi vytrvalostním jachtingem oproti inshore závodění, které již všichni znáte:
systémy služeb
bezpečnost
navigace vázaná na počasí
+ další obecná „offshore awareness“ (mořské nemoci, časté kritické situace atd.)
Pogo 12.50 je trochu jiná loď v porovnání s většinou charterových cruiserů a cruiser-racerů, na kterých závodíte, proto se zaměříme i na:
trim plachet na zdánlivý vítr (a doufejme do skluzu, napište Ježíškovi!)
refování plachet
manévry v menších stavech posádky
kormidlování ve vlnách
vyvažování lodi v offshore závodech
V praxi si vyzkoušíme si i osvědčené tipy legendárního Bouwe Bekkinga systému hlídek na moři.
Termín a cena SUSAK OFFSHORE SPRINT
Termín 6. až 13. 4. 2024
Loď: Pogo 12.50
Cena: 920 eur
Cena zahrnuje: Pobyt na lodi Pogo 12.50, zapůjčení genakru, kotvení a naftu, offshore trenéra, pojištění lodi, transit log a turistickou taxu.
Přihlašování: Zájemci mohou napsat na info@whyknotladies.cz.
Plán tréninku den po dni
1. den
Sobota: Příprava
dopolední příjezd do mariny Rovinj, převzetí lodi
odpočinek po cestě, příprava na 1. etapu
efektivní naložení lodi
rozdělení služeb a taktických i praktických funkcí
příprava safety vybavení
preliminary navigation and weather routing pro 1. etapu, včetně časového plánu startu na 2. den
teoretická příprava a seznámení s lodí, jež může být trochu jiná, než na co jste doposud zvyklí
Zdroj: www.pogostructures.com
Co vás čeká na Pogo 12.50
Vysoké rychlosti a dlouhé vzdálenosti
Pogo 12.50 rozhodně není cruiser jako všechny ostatní. Její trup, navržený námořní architektonickou kanceláří Finot-Conq Architects, je stejný jako u Pogo 40S² - častého modelu na stupních vítězů třídy Class 40.
Výkonná, tuhá, zdůrazněná ostrou hranou trupu, bude dosahovat rychlostí, které jste ještě nezažili. V pouhých 3 až 4 uzlech větru se i dlouhé vzdálenosti budou zdát mnohem kratší…
Díky prostoru pohodlí na moři i v zátoce
Přestože je trup Pogo 12.50 orientován na závody, zůstává performance cruiserem, poskytujícím naprostý komfort, jednoduchost a styl, jak už to Pogo Structures dělá od počátku.
Víte, že Pogo 12.50 dominuje i našemu výkonostnímu srovnávači lodí?
2. a 3. den
Neděle až pondělí: Offshore sprint Rovinj - Susak
Délka: 73 NM
Trasa: Rovinj - Susak (on port) - Grujica (on port) - Susak
Předpokládaný dojezd je v pondělní poledne -> Susak party!
4. den
Úterý: Inshore Day Off
Odpočinkový den před dalším offshore sprintem. Dopolední návštěva unikátního přírodního písečného ostrova Susak.
Délka: 10 NM (cca 2 h)
Trasa: tréninkový inshore přejezd Susak - Ilovik
Odpoledne/večer návštěva kouzelného ostrova Ilovik, jež se pyšní ikonickým průplavem mezi ostrovy Ilovik a Sveti Petar, který tvoří unikátní přírodní přístav.
5. a 6. den
Středa a čtvrtek: Offshore Sprint Ilovik - Frasker
Délka: 40 NM
Trasa: Ilovik - Hrid Galiola (on port) - Hrid Porer (on starboard) - Frasker
Předpokládaný dojezd je ve čtvrtek brzy ráno -> odpočinek -> Uvala Cintinera party!
7. den
Pátek: INSHORE NAVIGATIONAL Frasker - Rovinj
Délka: 20 NM
Trasa: Frasker - Rovinj
Předpokládaný dojezd odpoledne/večer -> večeře a afterparty Rovinj
Povinná výbava všech členů posádky
automatická záchranná vesta
čelovka s červeným a bílým světlem
spacák (pokud budeme v noci potřebovat na dlouhé kurzy loď vyvážit spícími lidmi (točí se kajuty))
holínky
zbytek na zváženou dle vlastní zmrzlosti, doporučujeme se i neoprenové nebo podobné rukavice
TIP Boatsafe Na trénink doporučujeme cestovní pojištění Boatsafe, které kryje rizika jachtingu. Při ohrožení zdraví či života garantuje zásah asistence až do 200 NM od pobřeží, samozřejmostí je vysoký limit léčebných výloh (až 100 milionů). A platí i pro vodní sporty.
Tak ahoj na palubě Poga 12.50! Organizátoři z Why Knot Ladies? a m2yachting se už těší.
Chcete si přečíst i články o jachtingu a bezpečné plavbě? Pokračujte na našem jachtařském blogu! Podívejte se i na náš program přednášek kde můžete načerpat spoustu rad, tipů a inspirace.